Reklama
 
Blog | Ondřej Büchler

Kdo a proč chce zpátky do klece?

„Téměř tři čtvrtiny Čechů jsou kvůli uprchlické krizi pro obnovení hraničních kontrol uvnitř schengenského prostoru EU“, informoval v sobotu 5.9. iDNES na základě průzkumu STEM pro ČT. Věta je to technicky srozumitelná, nepostrádá podmět, přísudek ani další náležitosti, přesto jejímu zdánlivě jasnému sdělení celá má bytost zuřivě odmítá porozumět….

Takže znovu: skoro 75% mých spoluobčanů by uvítalo obnovení kontrol na hranicích, jejichž zrušení lze pokládat za vůbec nejviditelnější symbol svobody a zdánlivě zpečetěného návratu naší země na Západ, o němž jsem se dosud domníval, že nemůže vadit vůbec nikomu kromě členů Klubu českého pohraničí a Václava Klause & Co.

Takže proč? Protože uprchlíci! Co je s nimi? Poslechli si snad na budapešťském nádraží kolektivně „zemský ráj to napohled“ a na tomto základě změnili svou představu o ideálním novém bezpečném domově z Německa na Česko? Nic tomu nenasvědčuje. Syrských žadatelů o azyl totiž v ČR přibylo přesně 60. Za hodinu? Za den? Ne ne ne, za celý rok 2015… Takže zůstat a žít u nás nechce prakticky nikdo (ó dmu se pýchou).

Takže znovu, proč? Docházím k jedinému závěru: Skoro tři čtvrtiny českých občanů se natolik děsí byť jen několikahodinového transitního pobytu nebohých, válkou o všechno kromě holých životů připravených lidí toužících „jen“ po důstojném životě v bezpečí, že se před nimi raději nechají zavřít do své malé zemičky jako do klece pod heslem „přes nás neprojedou, naše hrdinné vlaky je nesvezou“. A čím bude klícka střeženější, tím samozřejmě lépe pro bezpečné uchování ušlechtilých a neopakovatelných Českých Životních Hodnot (ČŽH). Jenom jestli k dostatečné ostraze hranic stačí nasazení policie a armády, jak již zavelel chrabrý vrchní strážce ČŽH pan Prezident? Co takhle povolat také Justiční stráž nebo alespoň veterány z výše zmíněného KČP? Pak by snad konečně mohl nastat dokonale ideální stav klidu na práci pro dolních 7,5 milionu bdělých a ostražitých Čechů….

Taky blbost? Snad jo… Furt nechápu…

Reklama